CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 20, 2008

Penghuni bimbang flat retak

KUALA LUMPUR- tidak sampai setahun kerja-kerja mengubah suai rumah dijalankan ia sudah mula menujukkkan keretakan. Demikianlah luahan beberapa penduduk yang terlibat dengan projek mengubahsuai beberapa perumahan awam di Flat Seri Selangor milik DBKL Dewan Bandaraya Kuala Lumpur apabila rumah tersebut mula retak selain lantai pecah. Lebih menyulitkan keadaan, walaupun sesetengah penghuni mendakwa telah membuat aduan kepada jabatan Pengurusan Perumahan DBKL, namun tiada tindakan diambil.

Seorang penduduk Zamidah Idris, 37 memberitahu mula berpindah dan keadaannya amat baik sekali dan dua bulan kemudiaan dinding di bahagian yang diubah suai mulai retak. Ekoran kejadian itu, Zamidah amat mengharapkan pihak DBKL datang sendiri melihat rumah yang terlibat dengan pengubahsuaian itu dan segara membaikinya.
KOSMO! Pada 18 Mac 2005 pernah melaporkan langkah kerajaan dengan memperuntukkan sekurang-kurangnya RM 30 juta untuk melaksanakan projek pengubahsuaian itu. Menurut laporan DBKL akan melaksanakan projek mengubahsuai dan menaik taraf 23,000 unit perumahan tersebut bagi menjadikan setiap rumah mempunyai tiga bilik tidur dan dua bilik air bagi membolehkan isi rumah yang tinggal disitu mendapat keselesaan lebih sempurna.

0 comments: