CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 13, 2008

JoM jAlaN-JaLaN.....

SATE ..semua orang suka makan...

Kajang terkenal dengan hidangan satenya iaitu di Restoran Haji Samuri yang menyediakan pelbagai jenis satay.Haji Samuri telah membuka 2o cawangan dan mempunyai 800 orang pekerja. Menawarkan pelbagai jenis sate iaitu sate daging, ayam, dan banyak lagi. Harga bagi setiap sate sekitar Rm o.60 untuk satu cucuk sate. Sate dihidangkan bersama kuah kacang dan nasi impit. Keenakan kuah kacang dan satenya membuatkan ramai pelanggan untuk datang ke restoran ini.


Hutan Lipur Sungai Congkak terletak di Hutan Simpan Hulu Langat yang mempunyai jenis Hutan Dipterokarp Pamah. Hutan lipur ini mempunyai sungai yang cantik dan air jernih mengalir dalam kawasan hutan lipur ini. Disepanjang sungai ini terdapat air terjun dan kolam mandi.


Antara kemudahan asas yang terdapat di sini ialah tapak perkhemahan, tapak perkelahan, chalet, padang permainan, astaka dan pondok rehat, medan selera, pentas dan dewan terbuka, tandas, tempat letak kenderaan dan sebagainya.Pengunjung juga boleh mendaki bahagian tertinggi di hutan lipur tersebut iaitu Bukit Chenuang setinggi lebih kurang 850 meter dari aras muka laut.

0 comments: